Telefonul Vârstnicului: peste 30.000 de interacțiuni telefonice inițiate de aprox. 6.000 de persoane de +65 ani

telefonul varstnicului

Telefonul Vârstnicului, prima linie telefonică națională, gratuită și confidențială dedicată persoanelor de peste 65 ani, a înregistrat peste 30.000 de apeluri de la lansare (octombrie 2015), până în prezent.

Din analiza celor 30.000 de interacțiuni telefonice, inițiate de aproape 6.000 de persoane, reies următoarele:

  • 45% dintre vârstnicii care apelează la acest serviciu locuiesc singuri;
  • peste 70% dintre apeluri vin de la persoane din mediul urban, din toate regiunile țării;
  • din punct de vedere al sprijinului solicitat, 47% dintre apelanți au cerut diverse informații utile, iar 35% au fost interesați de servicii de îngrijire la domiciliu sau de sprijin emoțional și socializare.

Ce oferă Telefonul Vârstnicului

Consilierii sociali care lucrează pentru acest serviciu le oferă apelanților sfaturi practice, îndrumare către instituții specializate din comunitatea lor sau soluții pentru a suporta mai ușor singurătatea. Una dintre concluziile interacțiunilor cu persoanele de peste 65 de ani este că factorii principali care limitează accesul acestora la informație sunt izolarea și discriminarea socială, migrația accentuată a familiilor tinere și dificultățile de adaptare la mijloacele moderne de comunicare.

Dintre cei care folosesc în mod frecvent Telefonul Vârstnicului, peste 500 de persoane  au avut nevoie de socializare și au apelat la Serviciul de Reapelare Săptămânală, operat de 50 de voluntari specializați. Un alt serviciu complementar este TeleClubul Seniorilor, dedicat celor care nu au posibilitatea să participe la un club al seniorilor în comunitatea locală, fie pentru că acesta nu există, fie pentru că ei nu se pot deplasa. Prin TeleClubul Seniorilor, aceștia pot să se conecteze și să discute cu alți vârstnici. Linia poate fi accesată și de persoanele care doresc să semnaleze un abuz sau o situație dificilă în care se află o persoană în vârstă.

Telefonul Vârstnicului – 0800 460 001 – poate fi apelat gratuit de luni până vineri între orele 08.00 – 20.00 și sâmbăta între 08:00 – 16:00.

Telefonul Vârstnicului a fost desemnat cel mai bun proiect de Servicii de Asistență Socială din România și a obținut Premiul pentru Originalitate la Gala Societății Civile.

***

Cu o activitate de peste 29 de ani, Fundația Principesa Margareta a României este printre puținele organizații din România care semnalează fenomenul de îmbătrânire a populației și efectele iminente asupra societății. Mai multe detalii despre programele fundaţiei sunt disponibile pe www.fpmr.ro și www.telefonulvarstnicului.ro

Fundaţia Vodafone România este o organizaţie neguvernamentală românească, cu statut caritabil, distinctă şi independentă de operaţiunile comerciale ale companiei, înfiinţată în 1998. În cei peste 20 de ani de activitate, Fundaţia Vodafone România a finanţat 1.132 de programe derulate de 730 de ONG-uri din întreaga țară, în domeniile sănătăţii, educaţiei, serviciilor sociale. Până în prezent, Fundaţia Vodafone România a investit 30 de milioane de euro în proiecte desfăşurate de organizaţiile non-profit partenere. Mai multe detalii despre programele fundaţiei sunt disponibile pe www.fundatia-vodafone.ro, http://jurnaldebine.fundatia-vodafone.ro/ și www.facebook.com/fundatiavodafone.

Conform datelor Institutului Național de Statistică, populația vârstnică a României este reprezentată astăzi de 3,6 milioane de persoane, iar ritmul îmbătrânirii populației plasează țara noastră pe locul doi în topul european.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Related Posts