- Voluntariat în sprijinul persoanelor vârstnice sau cu dizabilități pentru a le facilita accesul la cumpărături și pentru a-i proteja
- Cumpărături preluate telefonic și serviciu de livrare gratuit cu plata la domiciliu, alături de Kaufland România și Glovo
Izolarea socială, impusă de criza coronavirusului, pune persoanele vârstnice și pe cele cu mobilitate redusă în dificultate, chiar în imposibilitatea de a-și procura alimente și bunuri de strictă necesitate. În sprijinul acestora, Fundația Regală Margareta a României organizează o amplă campanie de voluntariat, pentru a facilita accesul la cumpărături, dar și pentru alte acțiuni logistice de ajutor a vârstnicilor singuri. Toți cei care doresc să se implice în protejarea acestor categorii vulnerabile se pot înscrie voluntari în unul din cele 14 orașe, pentru a pregăti, zi de zi, pachetele cu cele necesare.
Printre nevoile stringente identificate în rândul persoanelor vârstnice afectate de criza coronavirusului, se numără realizarea cumpărăturilor de strictă necesitate, sprijinul material și sprijin emoțional și consiliere psihologică și diverse servicii de suport la domiciliu. Mulți dintre vârstnici nu pot comanda online, pentru că nu folosesc platforme sau mijloace de plată digitale, inclusiv cei singuri nu au acest tip de ajutor nici din partea familiei.
Cu scopul de a face accesibile cumpărăturile la domiciliu pentru vârstnicii singuri și persoanele care nu se pot deplasa și nu folosesc internetul, Fundația Regală Margareta a României se alătură acțiunii inițiate de Kaufland România și Glovo, pentru a le oferi posibilitatea să realizeze cumpărăturile necesare telefonic, cu plata ramburs. Acest nou serviciu, creat special pentru a deservi persoanele de peste 65 de ani și pe cele cu dizabilități, le permite acum plasarea telefonică a comenzii printr-o linie dedicată, livrarea acesteia la domiciliu prin serviciu gratuit, precum și plata cumpărăturilor numerar la primire.
Astfel, la numărul de telefon 0720.00.95.95 (tarif normal), în intervalele luni-sâmbătă: 08:30-21:30 și duminică: 08:30-20:00, pot fi plasate comenzi, la o distanță de maximum 6 km față de magazinele Kaufland implicate în acest program.
Echipe de voluntari ai Fundației Regale Margareta a României sunt mobilizate în 14 orașe și asigură, pregătirea coșurilor de cumpărături pentru vârstnicii din București, Cluj-Napoca, Timișoara, Iași, Brașov, Craiova, Constanța, Sibiu, Arad, Ploiești, Oradea, Brăila, Galați și Pitești. Aceștia vor activa și pentru susținerea altor acțiuni umanitare în sprijinul vârstnicilor care nu mai au pe nimeni. Voluntarii se pot înscrie printr-un mesaj pe adresa voluntar@principesa.ro.
Cu implicarea voluntarilor, Fundația Regală Margareta a României răspunde astfel nevoilor actuale ale seniorilor din România și solicitărilor adresate de aceștia. Totodată, Fundația continuă să le fie aproape pe perioada crizei prin diverse tipuri de ajutor, oferind noi facilități prin Telefonul Vârstnicului și prin rețeaua de servicii sociale susținută de Fondul Special pentru Bătrâni.
Despre Fundația Regală Margareta a României
Fundația Regală Margareta a României este o organizație neguvernamentală care sprijină copii, tineri și vârstnici prin intervenții durabile, bazate pe schimbul de experiență și valori între generații. De-a lungul celor 30 de ani de activitate, Fundația a dezvoltat numeroase proiecte în domeniul educației, dezvoltării comunității, societății civile, sănătății și culturii, proiecte ce și-au adus contribuția la reînnoirea spirituală și socială a României. Fundația Regală Margareta a României este una dintre puținele organizații non-guvernamentale care derulează programe sociale dedicate vârstnicilor, cu sprijinul voluntarilor, într-o abordare intergenerațională, prin programe menite să combată izolarea și singurătatea și să ajute la creșterea calității vieții acestora. www.frmr.ro , www.telefonulvarstnicului.ro