Cum sa nu mai stai cu orele in traficul din Bucuresti

Cum arata Bucurestiul dimineata? O mare de masini care se misca ca un convoi mortuar, incet, cu bocete, claxoane, sfinti, transpiratie, cautaturi piezise catre cadranul ceasului care iti arata ca sigur vei intarzia, oriunde ai avea de gand sa ajungi si urari de bine aplicatiei gps care te baga pe stradute care mai de care mai inghesuite si mai greu de strabatut.

Cum arata Bucurestiul la pranz? Surpriza! La fel!

Cum arata Bucurestiul seara? Putin mai rau! Toate masinile alea de dimineata se intorc acasa cu un sofer calare, care in plus e obosit, tracasat de cele de peste zi si mai putin dispus sa cedeze un milimetru de asfalt unui alt sofer si lantul de sfinti si bocete amestecate cu tignalul claxoanelor devine si mai apasator. Iar tabloul e acelasi de luni pana duminica. Da, in ultimii ani, nici macar sfarsitul de saptamana nu contribuie la decongestionarea traficului in Bucuresti.

Ma intreb de cativa ani, de ce Primaria Municipiului nu aduna cativa oameni cu carte, care sa gaseasca niste solutii inteligente pentru decongestionarea traficului.

Iata ce fac altii!

Copiii din Copenhaga au circulat pe bicicleta in 2016 1,4 milioane de km pe zi, 63% dintre parlamentari s-au deplasat si ei cu bicicleta. Ce au facut danezii pentru asta? Din 2005 incoace au investit 1 mld de coronae daneze in infrastructura ciclismului.

Londra, Roma, Milano, Florenta, New York au implementat „zone cu trafic limitat”, unde autoturismele nu au acces. Daca totusi te bate gandul sa patrunzi in zona fara sa fii rezident sau fara sa ai cazare la un hotel din zona iar hotelul sa fi anuntat numarul autoturismului tau, te paste o amenda cara ustura rau.

In majoritatea tarilor europene o motocicleta de 125 cc se conduce incepand cu varsta de 16 ani, insa in Danemarca, Austria, Elvetia, Belgia si Grecia aceasta varsta minima este de 18 ani. In tari precum Italia, Belgia, Franta, Germania si Austria un motoscuter de 125 cc se poate conduce cu permis de categoria B, adica cel pentru autovehicule.

Ce avem in Romania si in Bucuresti: piste de biciclete zero, cu exceptia celei de pe Calea Victoriei; scuterele se conduc cu permis B doar daca au sub 50 cc, astfel fiind excluse cele cu 3 roti care ar fi o varianta buna pentru persoanele mai tematoare; campanii de folosire a mijloacelor de transport alternativ, zero; avantaje la cumpararea unui scuter, unei biciclete, trotinete, aproape zero. Ce ne-ar trebui pentru inceput: Ceva mai multe vouchere pentru achizitia unui scuter sau a unei biciclete/trotinete de la Municipalitate, in loc de bordurile triple (da, triple) care au socat Bucurestiul in acest an; mai multe campanii publice pentru incurajarea mersului cu scutere/biciclete/trotinete.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Related Posts