Dorințele seniorilor (de) la Telefonul vârstnicului

Au trecut doi ani de la apariția acestui program – Telefonul vârstnicului și a acestei linii telefonice gratuite 0800.460.001. Au fost primite 15.000 de apeluri. Ce vor oamenii în vârstă, ce nevoi au, ce probleme? Zilele trecute, Fundația Principesa Margareta a României a anunțat toate astea în cadrul primei ediții a conferinței naționale „Bune practici pentru o bătrânețe frumoasă”.

Din analiza celor 15.000 de apeluri, a reieșit că oamenii sună în primul rând pentru a obține diverse informații utile care țin de îngrijire și sprijin practic. Au nevoie apoi de o vorbă bună, de sprijin emoțional. Au, desigur, nevoie de ajutor financiar sau material. Și mai întreabă și cum s-ar putea implica în diverse activități, cum ar putea fi de folos.

Printre invitații conferinței a fost și Claudia Petrescu, cercetător la Institutul de Cercetare a Calității Vieții. D-sa a atras atenția asupra fenomenului de îmbătrânire demografică care va schimba România: până în anul 2050, peste 50% din populația țării noastre va fi constituită din persoane vârstnice. Previziunea e îngrijorătoare și necesită pregătirea din timp a unor programe naționale și planuri de intervenție dedicate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Related Posts
Read More

Ajutor de Crăciun pentru bătrânii singuri

O treime dintre vârstnicii din România sunt afectați de saracie, conform statisticilor, iar cei mai afectați sunt vârstnicii de la sate, unde acoperirea serviciilor sociale este extrem de dificilă din cauza lipsei infrastructurii și a accesului la utilități și servicii publice.