Dorințele seniorilor (de) la Telefonul vârstnicului

Au trecut doi ani de la apariția acestui program – Telefonul vârstnicului și a acestei linii telefonice gratuite 0800.460.001. Au fost primite 15.000 de apeluri. Ce vor oamenii în vârstă, ce nevoi au, ce probleme? Zilele trecute, Fundația Principesa Margareta a României a anunțat toate astea în cadrul primei ediții a conferinței naționale „Bune practici pentru o bătrânețe frumoasă”.

Din analiza celor 15.000 de apeluri, a reieșit că oamenii sună în primul rând pentru a obține diverse informații utile care țin de îngrijire și sprijin practic. Au nevoie apoi de o vorbă bună, de sprijin emoțional. Au, desigur, nevoie de ajutor financiar sau material. Și mai întreabă și cum s-ar putea implica în diverse activități, cum ar putea fi de folos.

Printre invitații conferinței a fost și Claudia Petrescu, cercetător la Institutul de Cercetare a Calității Vieții. D-sa a atras atenția asupra fenomenului de îmbătrânire demografică care va schimba România: până în anul 2050, peste 50% din populația țării noastre va fi constituită din persoane vârstnice. Previziunea e îngrijorătoare și necesită pregătirea din timp a unor programe naționale și planuri de intervenție dedicate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Related Posts